چگونه پاور آنالایزر پرتابل (قابل حمل ) خود را به درستی نصب کنیم؟

پیش از هر چیز بیان این نکته واجب است که در متن زیر مطالب متنوعی پیرامون نصب آنالایزر های پرتابل یا قابل حمل خواهید خواند . اما به طور مشخص این متن مربوط به پاور آنالایزر هوشمند و پرتابل مای ای باکس ( MYEBOX ) برند سیرکوتور اسپانیا می باشد.

 


معمولاً در حین نصب یک پاور آنالایزر قابل حمل، نوعی اشتباه مرتکب می شویم که اندازه گیری هایی را که می خواهیم ثبت کنیم، بی اعتبار می کند. به همین دلیل، این آموزش را آماده کرده ایم تا شما را با موفقیت در مراحل نصب آنالایزر قابل حمل MYeBOX سیرکوتور راهنمایی کنیم.

گام به گام نحوه حل خطاهای احتمالی سیم کشی را در فرایند نصب یا بعد آن از راه دور و از طریق Wi-Fi یا ارتباطات 3G به کمک برنامه MYeBOX بیابید.

 

نحوه نصب صحیح گیره های ولتاژ و جریان

یکی از عمده ترین و معمول ترین اشتباهاتی که در هنگام نصب و راه اندازی یک آنالایزر قابل حمل مرتکب می شویم، بررسی نکردن مطابقت بین اندازه گیری های ولتاژ و جریان است. در این شرایط، جابجایی زاویه‌ای بین ولتاژ و جریان واقعی نیست، زیرا ما از دو فاز مختلف اندازه‌گیری می‌کنیم، بنابراین اگر یک آنالایزر توان را متصل بگذاریم، داده‌های نادرست را اندازه‌گیری می‌کند.

بنابراین اگر اندازه گیری ولتاژ از فاز متفاوتی نسبت به اندازه گیری جریان گرفته شود، در اندازه گیری خطا خواهیم داشت. برای مثال اگر آنالایزر در حال گرفتن ولتاژ فاز L1 و جریان فاز L2 است. این به این معنی است که زاویه بین ولتاژ/جریان زاویه واقعی نیست و به اشتباه متغیرهای خاصی مانند cosφ، توان ها و انرژی ها را ثبت می کند و اگر بخواهیم انرژی راکتیو را برای تجویز یک بانک خازن اندازه گیری کنیم، همه داده ها نادرست خواهند بود و باید دوباره اندازه گیری ها را انجام دهیم، مطمئن شویم که آنالایزر را به درستی وصل کرده ایم و اندازه گیری جریان فاز 1 را تغییر می دهیم برای فاز 2 .

ساده‌ترین راه برای بررسی اینکه آیا تجهیزات به درستی سیم‌کشی شده‌اند، بررسی داده‌های cosφ لحظه ای و همچنین قدرت‌ها است. هنگامی که این وضعیت رخ می دهد، cosφ معمولا یک مقدار غیر طبیعی پایین دارد، که نشان می دهد یک خطای اتصال وجود دارد.


خطاهای معمولی در نصب کلمپ ها و گیره های جریان

مولتیمتر ها یا پاورآنالایزرهای قابل حمل دارای ورودی هایی برای اندازه گیری جریان با استفاده از گیره های کلمپی یا معمولی صلب یا انعطاف پذیر ( فلکسیبل ) هستند. در طی مراحل نصب، جهت جریان از منبع تغذیه به بارهای نصب باید در نظر گرفته شود. در طول مراحل نصب باید علامت گذاری گیره ها را بررسی کنیم زیرا آنها معمولاً یک فلش روی بدنه خود دارند که جهت جریان را مشخص می کند.

یک خطای معمولی در فرآیند نصب، بررسی نکردن جریان در جهت فلش (جهت بار) است. اگر اشتباهاً یک گیره جریان به اشتباه نصب شده باشد، آنالایزر نظارت می کند که جریان در جهت مخالف بار جریان دارد که به عنوان تولید جریان تفسیر می شود. این می تواند باعث دو خطا شود:

1- اگر آنالایزر در 2 ربع برنامه ریزی شود، فقط انرژی مصرف شده را اندازه گیری می کند، بنابراین جریان گیره ای که اشتباه نصب شده را جمع نمی کند.
2- اگر آنالایزر در 4 ربع برنامه ریزی شود، قادر به اندازه گیری مصرف و تولید است، جریان ها را اضافه می کند، اما وقتی جریان منفی می بیند، مقدار کل را کاهش می دهد و مقدار نادرستی از جریان کل را می دهد. این خطا در محاسبه توان و انرژی منعکس خواهد شد.

 

در تصویر بالا می بینیم که گیره جریان L3 به عقب متصل شده است و بنابراین پاور آنالایزر جریان را منفی نشان می دهد. اجازه دهید فرض کنیم که مصرف برق متعادل است و جریان 10 آمپر از هر یک از فازها عبور می کند. به این ترتیب، محاسبه واقعی کل جریان خواهد بود:

مجموع جریان محاسبه شده = 10A (L1) + 10A (L2) - 10A (L3) = 10 A

همانطور که می بینیم، کل جریان ثبت شده 10 A خواهد بود در حالی که در واقعیت باید باشد:

مجموع جریان واقعی = 10A (L1) + 10A (L2) + 10A (L3) = 30 A

 

خطا در پیکربندی مقیاس فعلی

ما در مورد خطاهای اندازه گیری که می تواند توسط تنظیمات و اصطلاحا پیکربندی مقیاس جریان بد ایجاد شود صحبت خواهیم کرد. هر گیره جریان ( ct یا ترانس جریان ) ، چه صلب یا فلکسیبل (انعطاف‌پذیر)، محدوده اندازه‌گیری خود را با جزئیات مشخص می‌کند، که نشان‌دهنده محدوده جریانی است که در آن گیره دقت جزئیات را تضمین می‌کند. داده مهم دیگری که باید بررسی شود « I min » است که حداقل جریانی را که در آن ترانس جریان یا گیره جریان شروع به اندازه‌گیری می‌کند، اما بدون اطمینان از دقت نشان‌داده‌شده تعریف می‌کند.

این اطلاعات هنگام تنظیمات پاور آنالایزر مهم است، زیرا جریان نامی نصب باید در محدوده اندازه گیری باشد تا از صحت اندازه گیری ها اطمینان حاصل شود.

یک اشتباه بسیار رایج انتخاب مقیاسی است که برای جریان نامی نصب مناسب نیست. فرض کنیم که محل اندازه گیری که در آن آنالایزر را نصب می کنیم دارای جریان نامی 40 A است ( همیشه می توانیم جریان رتبه بندی MCCB - کلید اتوماتیک کمپکت نصب شده در بالا دست را به عنوان مرجع در نظر بگیریم). اگر در انتخاب مقیاس 10.000 آمپر اشتباه کنیم، آنالایزر نمی تواند جریان خط را اندازه گیری کند یا مقادیر نادرستی را اندازه گیری می کند زیرا نمی تواند زیر 500 آمپر اندازه گیری کند، بنابراین اندازه گیری های انجام شده نادرست خواهد بود و باید اندازه گیری ها را بررسی و تکرار کنید.

بنابراین، ما باید مقیاسی را انتخاب کنیم که جریان نامی نصب بین محدوده جریان باشد تا مجبور نباشیم برای تکرار اندازه‌گیری‌ها به محل نصب برگردیم.

خوشبختانه، پاور آنالایزر پرتابل یا قابل حمل MYeBOX CIRCUTOR به شما امکان می دهد مطابقت بین فازها را تنظیم کنید، اندازه گیری جهت جریان را مشخص کنید و مقیاس ترانس جریان ها را تغییر دهید، همه اینها از راه دور. به این ترتیب، می توانید تک تک مسائل اندازه گیری را که در بالا توضیح داده شد، که رایج ترین آنها در صنعت هستند، حل کنید. در نتیجه می توانید در هزینه های غیر ضروری صرفه جویی کنید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید