11 فوریه ، روز جهانی زنان و دختران در علم

11 فوریه ، روز جهانی زنان و دختران در علم

 

در 22 دسامبر 2015، مجمع عمومی سازمان ملل تصمیم گرفت تا یک روز را به شکل دایم و به صورت جهانی جهت به رسمیت شناختن نقش حیاتی زنان و دختران در علم و فناوری، از طریق قطعنامه A/RES/70/212  به رسمیت شناسد.

روز جهانی زنان و دختران در علم، که در 11 فوریه گرامی داشته می شود، توسط یونسکو و UN-Women  در موسسات همکاری و شرکای جامعه مدنی که هدف آنها ترویج زنان و دختران در علم است، اجرا می شود. این روز فرصتی برای ترویج دسترسی کامل و برابر به علم و مشارکت در آن برای زنان و دختران است.

برابری جنسیتی یک اولویت جهانی برای یونسکو است و حمایت از دختران جوان، آموزش آنها و توانایی کامل آنها برای شنیدن ایده هایشان اهرم هایی برای توسعه و صلح است.

مقابله با برخی از بزرگ‌ترین چالش‌های برنامه توسعه پایدار ( از بهبود سلامت گرفته تا مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی ) بر به کارگیری همه استعدادها متکی است. این بدان معناست که پیرامون موضوع زنان باید تمرکز و فعالیت بیشتری انجام داد. تنوع در تحقیقات، مجموعه محققان با استعداد را گسترش می دهد و دیدگاه های تازه، استعداد و خلاقیت را به ارمغان می آورد. این روز یادآور این است که زنان و دختران نقش مهمی در جوامع علم و فناوری دارند و مشارکت آنها باید تقویت شود.

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید